Kāpēc pārdot nekustamo īpašumu ar LPM “labākā piedāvājuma metodes” palīdzību
Kāpēc
pārdot nekustamo īpašumu ar LPM “labākā piedāvājuma metodes” palīdzību
Salīdzinājumā
ar tradicionālajām pārdošanas metodēm, pielietojot LPM īpašums pārdodas:
Ātri – 1 mēneša laikā pareizi veicot plānveida darbības;
Dārgi – par maksimālo tirgus cenu uz pārdošanas brīdi, pareizi koncentrējot visu pircēju pieprasījumu uz konkrēto
īpašumu un vadot pieprasījumu, un radot konkurenci
motivētiem pircējiem konkrētajā tirgus segmentā;
Par labāko cenu – reklamējot īpašumu netiek fiksēta noteikta īpašuma cena, līdz ar to nenotiek kaulēšanās uz leju, bet notiek solīšana.
Ērti īpašniekam – pārdošanas process tiek 100%
kontrolēts un vadīts. Īpašnieks pats pieņem lēmumu vai par iegūto piedāvājuma
cenu pārdot īpašumu vai nē. Nav tiešas pircēju vai to pārstāvju ietekmes uz pārdevēju.
Šī metode pamatā nav nekas jauns. Patiesībā tā ir vadāmas izsoles variācija. Par vienu aizsācējiem var uzskatīt amerikāņu nekustamā īpašuma speciālistu Billu Effrosu. Internetā iespējams nopirkt viņa grāmatu betselleru “How to Sell Your Home in 5 Days”. Laika gaitā ir veikti daudzi uzlabojumi, izstrādātas jaunas tehnoloģijas un risinājumi bāzējoties uz cilvēka psiholoģiju. Latvijā metodi esmu papildinājis balstoties uz savu 40 gadu pieredzi šajā jomā un ievērojot vietējo nekustamā īpašuma tirgus specifiku.
LPM
metodes būtība ir startēt reklāmas kampaņā ar pievilcīgu īpašuma cenu un dot iespēju pircējiem veikt piedāvājumu. Ir izstrādāti algoritmi pareizās cenas
noteikšanai katrā atsevišķā gadījumā, jo pastāv vairāki LPM modeļi.
Pēc tam ir
pareizi jāsagatavo īpašums pārdošanai. Ir jāatrod tā plusi un mīnusi.
Jāsagatavo un
jārealizē reklāmas kampaņa, adresējot pareizai auditorijai, jeb pircēju mērķa grupai. Tas nenozīmē ievietot
reklāmu populārākajās sludinājumu lapās, ir vēl daudz citu iespēju kam un kā reklamēt
un piedāvāt īpašumu.
Tas viss lai radītu
pieprasījumu, pat ažiotāžu, uz pārdodamo objektu. Pēc tam nepieciešams pareizi
uzklausīt un fiksēt potenciālos pircējus, nezaudēt viņu interesi par pārdodamo
īpašumu. Pareizi organizēt īpašuma apskates. Noturēt pieprasījumu. Saņemt
piedāvājumus par cenu.
Kopumā
manā Mārketinga plānā ir 12 obligāti punkti, kuriem ir 54 izpildāmi
apakšpunkti. Vienkāršai standarta dzīvokļa pārdošanai ir nepieciešams izpildīt
lielāko daļu no tiem. Vienojoties Aģentam un Īpašniekam tiek izstrādāts un saskaņots Plāns
kā rīkoties un pārdot konkrēto īpašumu.
LPM no tradicionālās pārdošanas
atšķiras ar to, ka Aģents cieši sadarbojas ar Pārdevēju un objekta pārdošana
notiek pēc precīza Plāna, tiek veiktas noteiktas darbības noteiktā secībā un
laikā.
Pircējiem nav zināma cena par kādu īpašnieks ir gatavs pārdot īpašumu. Nenotiek cenas tirgošana uz leju, kaulēšanās par cenu un Pircējam nav iespējams ietekmēt
procesu. Ja viņš grib un ir motivēts nopirkt īpašumu, tad viņš ir spiests
izteikt piedāvājumu. Ja viņš ir tikai laimes meklētājs, vai viņam nav pieejami līdzekļi, tad tas atklājas
uzreiz.
LPM
metodes pielietošana prasa daudz darba un laika no Aģenta puses. Tā nav tradicionālā pārdošana - ieliec reklāmas kur un kā māki un gaidi pircēju
zvanus. Paveicas, ja cena atbilstoša, bet ja nē, tad veltīgi, paiet daudzi mēneši.
Tavs īpašums ir viens no daudzajiem līdzīgajiem piedāvājumā un bieži palīdz
pārdot īpašumus citiem kuri reaģē elastīgāk, parasti ar cenas samazinājumu.
Pielietojot
LPM, īpašuma cenu zem kuras īpašnieks to nepārdos zināma tikai Viņam un Aģentam.
Tā netiek izpausta pat aģenta kolēģiem, kur nu vēl potenciālajiem pircējiem.
Diemžēl,
Latvijā šīs jaunās metodes nekustamo īpašumu pārdošanā šādā veidolā netiek lietotas. Pēdējā laikā vairākas aģentūras mēģina organizēt izsoles, bet pamatā ar fiksētu
sākumcenu un noteiktu soli. Tiesu izpildītāju un maksātnespējas adminstratoru organizētās
izsoles atšķiras arī ar noteiktajām sākumcenām, kuras bieži ir noteiktas zemas
un noteiktu soli. Lai gan redzams, ka par šīm izsolēm ir liela interese no
pircēju puses, lai arī īpašumi bieži ir ar “problēmām”. Šajās izsolēs parasti piedalās motivēti, ieinteresēti pircēji, kuri apzinās cik var atļauties maksāt par
piedāvāto īpašumu.
Turpinājumos šajā blogā būs par to:
Kāpēc
īpašums nepārdodas
Kāpēc
ir nepieciešams noteikt pareizu cenu sākot to piedāvāt;
Kā
būtu vēlams sagatavot īpašumu pārdošanai;
Kā
vajag reklamēt īpašumu;
Kļūdām kuras izdara pārdevēji. Patiesībā, katra Pārdevēja kļūda ir Pircēja
ieguvums!
Ja ir jautājumi jau tagad, droši var man rakstīt vai zvanīt
+371 25 006 006.
Dalīšos ar savu
pieredzi un zināšanām.
Veiksmi
darījumos!